De NFC werkt niet, wat kan ik doen?

Ons antwoord:

1. Controleer of de NFC-functie op uw smartphone aanstaat.

    Kijk hiervoor bij de instellingen op uw smartphone bij 'verbindingen. 

    Indien u geen NFC-functie op uw smartphone heeft staan dan kunt u geen gebruik

    maken van de NFC functie (klik hier of uw smartphone beschikt over NFC)

    De iPhone en iPad hebben geen geactiveerde NFC functie voor de Europese markt.

1. Controleer of de NFC-functie op uw GLUCOFIX® TECH bloedglucosemeter aanstaat.

    Raadpleeg hiervoor de gebruikershandleiding of kijk bij 'veelgestelde vragen'

3. Controleer of de NFC-functie op de Glucolog Lite app ingeschakeld is.

    Kijk hiervoor bij instellingen op de Glucolog Lite app bij 'Type verbinding'

4. Controleer of de juiste meter is ingesteld op de Glucolog Lite app.

    Kijk hiervoor bij instellen op de Glucolog Lite app bij ' Meter ' en kies voor

    GLUCOFIX® TECH.


Deze instellingen hoeft u slechts 1x in te stellen. Hierna kunt u de GLUCOFIX® TECH met de achterzijde tegen de achterzijde van uw smartphone houden.

Indien de App nog niet is geopend zal deze automatisch openen. Klik op 'ontvangen' onder in het scherm en houdt nogmaals de achterzijde van de GLUCOFIX® TECH tegen de achterzijde van uw Smartphone. De gegevensoverdracht zal nu plaatsvinden.

Let op! Niet bij alle smartphones zit de NFC tag in het midden. Beweeg de meter een beetje over de achterkant van uw smartphone. Zodra de NFC gevonden is zal er een piep te horen zijn.

Indien u alle stappen heeft gecontroleerd en de NFC-overdracht nog steeds niet lukt dan kunt u contact op nemen met onze klantenservice via 0800-0225422/ keuze 1

  Terug naar Klantenservice

Kunnen wij u helpen?

Naar de klantenservice